- Fordeler i planleggingsfasen
I samsvar med RE-ING-direktivet
Ikke behov for støtter og ingen penetreringer i kjørebanen.
- Fordeler i planlenggingsfasen
To monteringsalternativer
Montering med enten påsveiset festebrakett eller hull i flensen – en løsning som også er oppført i RE-ING-direktivet.
- Fordeler i planleggingsfasen
Plasstøpt betong
Ved å bruke plasstøpt betong fremfor prefabrikkerte deler oppnås et kjørebanedekke av ekstra høy kvalitet.
- Fordeler på byggeplassen
Fri tilgang ovenfra gir raskere fremdrift
Uhindret tilgang ovenfra effektiviserer armerings- og støpearbeidet, noe som muliggjør ukentlige sykluser.
- Fordeler på byggeplassen
Beskyttelse av stålkonstruksjon
VCT-systemet beskytter den belagte stålkonstruksjonen og passerer over avstivningsribber, noe som gir ekstra holdbarhet og stabilitet.
- Fordeler på byggeplassen
Fleksibel og trygg
VCT er fleksibel i sin posisjonering og gir sikker hydraulisk drift ved bruk av back-step-metoden.
VARIKIT VCT Underliggende Samvirkevogn i bruk
Tekniske detaljer
- Lav vekt sammenlignet med forskalingsvognen
- Fleksibel plassering av opphengspunkter på stålkonstruksjonen
- Egnet for bro-radier ≥ 500,00 m
- Langsgående helling opptil 7,00 %
- Støpeseksjoner med lengder opptil 30,00 m
- Variabel tilpasning for å møte broens geometri
Nyttig å vite i planleggingsfasen
Når VCT Samvirkevogn brukes, oppfylles kravene i RE-ING-direktivet for produksjon av betongdekker ved bruk av en forskalingsvogn som kjører under kjørebanen. Dette betyr at det ikke er behov for forskalingsvognstøtter eller andre penetreringer i kjørebanen (markert i rødt på illustrasjonen). Resultatet er et høyverdig kjørebanedekke i plasstøpt betong. En ekstra fordel: Denne løsningen eliminerer ulempene knyttet til bruk av prefabrikkerte betongelementer.
Vil du vite mer om våre infrastrukturløsninger?
Kontakt en av våre selgere:
-
-
Andrè Egenæs Pedersen
Salgsingeniør infrastruktur Agder-Vest og Nord-Vest/Bergen
-
Kristoffer Schanche
Salgsingeniør infrastruktur Østlandet